torstai 8. elokuuta 2013

Barcelona 2013: Day 4, sunnuntai

Sunnuntaina oli myös hyvin sunnuntaimainen herätys, eikä pidetty varsinaisesti kiirettä pukeutumisen tai muunkaan kanssa. Lopulta suuntasimme kuitenkin Barcelona Aquariumiin, koska J ei ollut ennen käynyt akvaarioissa ja halusi nähdä mistä oikein on kyse. Liput maksavat aikuisilta 20e, ja ainakin henk. koht. olen sitä mieltä, että jos on joskus käynyt yhtään isommassa akvaariossa (omalla kohdalla Bangkok ja Lontoo), ei Barcelonalla ole kyllä oikeastaan mitään uutta annettavaa. Siihen nähden 20 euroa oli aika paljon. Toisaalta samaa mieltä oli myös J, joka oli aika pettynyt koko paikkaan, ainoastaan yläkerrassa olleet muutamat liskot ja pingviinit kuulemma hieman pelastivat tilannetta, heh. Uskon kuitenkin, että lapsiperheille akvaario on hyvä kohde, ja kai siitä kertoo jo sekin, että paikassa käy ties kuinka monta (miljoonaa??) vierailijaa vuodessa.

Akvaariosta päätimme suunnata taas kerran vanhaan kaupunkiin ja Bar del Pla:han, joka oli edellisenä iltana ollut täysi. Täydeltä paikka näytti nytkin, mutta pääsimme silti heti istumaan ja nauttimaan ruoasta. Otimme yhteisen salaatin joka oli todella herkullista, ja molemmat omat tapakset. Jälleen kerran (pahoittelut jos tästä tulee jo liikaa toistoa jonkun mielestä) Mondon opas oli oikeassa paikan suhteen, eikä ainakaan itselläni ollut mitään valitettavaa.

Lounaan jälkeen kävelimme katuja pitkin kohti Parc de la Ciutadellaa. Toki matkan varrella piti myös pysähtyä pikkuruiseen kauppaan ostamaan mm. cavaa. Jostain syystä Ciutadellaan ei löytänytkään olevinaan niin helposti kuin sen ajattelin olevan, mutta lopulta päädyimme riemukaaren puoleiselle reunalle, ja lähdimme siitä kävelemään puistoa pitkin etsien sopivaa hengailupaikkaa. Ciutadella on paljon pienempi mitä luulin, mutta varsin mukava puisto, ja siellä monet paikallisetkin viettävät aikaansa juuri sunnuntaisin. En tiedä mikä the Juttu puistossa oleva mammuttipatsas oikein on, mutta sellainen siellä kuitenkin on, ja kaikki halusivat kuvata itsensä sen vieressä. Mammutti jääköön minulle ainakin toistaiseksi mysteeriksi.. Olimme kävelleet aika pian puiston laidalta toiselle ja löysimme lopulta mukavan paikan istahtaakin ja korkata pullon kuohuvaa. Myös M ja A saapuivat lopulta paikalle ja puistossa se aika menikin hämärän koittoon asti.

M ja A olivat voineet hieman huonosti edellisillan rannalla istumisen ja pienimuotoisen juopottelun takia, joten he lähtivät suuntaaman omalle hostellilleen nukkumaan, kun me taas halusimme mennä vain vaihtamaan vaatteet ja lähteä tutustumaan hieman paikalliseen baarimeininkiin. Kun vaatteet oli saatu vaihdettua, halusimme syödä vähän jotain hotellilla ennen baariin lähtemistä, ja kas kummaa, taas muistin miksen halua syödä varsinkaan sellaisten ketjuhotellien ruokia. Kyllähän se syömäkelpoista oli eikä tullut huono olo tai muuta, mutta ei siitä kyllä saanut tasan mitään irtikään.

Ruoan jälkeen pyysimme hotellin respaa tilaamaan meille taksin, mutta kun sitä ei vielä parinkymmenen minuutin jälkeenkään kuulunut, nappasimme taksin lennosta ja ilmoitimme minne haluamme. Huijauksia ei onneksi tullut, ja taksimatka Poblenousta keskustaan (Passeig d'Isabel II:n ja Av Margues de l'Argenteran väliin) oli muistaakseni aika edullinen, hintaa en valitettavasti väkisinkään muista. Baarithan oli tietenkin katsottu Mondon oppaasta, ja ensin suuntasimme Hookiin, jossa olimme olleetkin jo torstai-iltana M:n ja A:n kanssa. Siellä emme kamalan kauaa viipyneet ja palasimme vain vähän matkaa tulosuuntaan rokkibaariin nimeltä Bollocks. Löysin itse asiassa aika hyvin kuvaavan arvostelun paikasta, lainaan sen tähän suoraan (täältä):

"The place is simply (excuse my French) badass bar. It feels dirty inside, in a good way .The walls are covered with pictures of rock stars and metal gods, surrounded by graffiti everywhere. You can get your simple Estrella bottle of beer, or a drink with a gimmicky name. They also have some kickass t-shirts with skulls, fire, and other macho symbolism, which is my favorite form of souvenir from a trip.

Despite being in Barcelona for less than a week, my friend and I found ourselves here on two nights. If you're not in the mood for a crazy club night, this is surely a great way to spend a night at a dive and having a some beers."

HUOM! Kaikki seuraavat neljä kuvaa lainattu täältä!

HUOM! Kaikki ylläolevaa neljä kuvaa lainattu täältä!

Kuvaus on enemmänkin kuin osuva Bollocksista, ja me molemmat tykästyimme paikkaan. Väsymys vaan meinasi olla sitä luokkaa, että ihan kaikkea ei illasta ja yöstä saanut irti. Siltikin, väsymyksestä huolimatta, lähdimme jälleen kerran kävelemään Barcelonetaa ja rantaa kohti. Fiksu ajatus oli siis kävellä vähän matkaa rantaa pitkin Poblenouhun päin ja ottaa taksi heti kun siltä alkaa tuntua, mutta kas kummaa, yhtäkkiä huomasimme kävelleemme perille asti. Ei liene yllätys, että kun baari meni kiinni kolmelta (aikaisempaa valomerkkiä ei muuten tunnettu ainakaan tuossa baarissa, eli valot räsähti päälle tasan kolmelta, ja silloin kaikkien piti liueta ulos melkoisen nopeasti) ja kävelimme vielä n. tunnin matkan hotellille, niin kellokin oli taas vaihteeksi aika paljon ennen kuin pääsimme nukkumaan. Mutta hei, siitähän oli tullut jo vähän niinkuin tapa, ja lomallahan sitä oltiin!