torstai 5. maaliskuuta 2015

Italia 2014: Verona

Keskiviikkona 2.7. olimme päättäneet lähteä käymään päiväretkellä Veronassa. Olimme kuitenkin kuulleet/lukeneet, että jos halusimme lähteä käymään Venetsiassa, sinne pitäisi varata bussiin paikka viimeistään edellisenä päivänä. Niinpä ajatuksena oli, että ostamme liput seuraavalle päivälle Venetsiaan ennen kuin lähdemme Veronaan. Noh, eipä se sitten ihan niin helppoa ollutkaan, koska jostain syystä kun Malcesinen info aukesi yhdeksältä, niin auenneelta tiskiltä ei voinutkaan hoitaa kaikkia asioita. Bussi Veronaan oli lähdössä klo 9.10, ja seuraava vasta tuntia myöhemmin, mutta vaihtoehdot oli vähissä, koska emme tienneet milloin olisimme takaisin Malcesinessa, ja info menisi kuitenkin varmaan ennen sitä kiinni. Niinpä aikainen herääminen oli ollut vähän turhaa, koska nyt jouduimme odottamaan tunnin vain saadaksemme varata liput Venetsian päiväretkelle. Siinä se aika kuitenkin meni kierrellessä, kävimme vilkaisemassa myös Malcesinen hautausmaata odotellessa. Lopulta saimme ostettua itsellemme paikat seuraavalle päivälle Venetsiaan ja lopulta pääsimme Veronaankin.

Bussia odotellessa tuli tsekattua Malcesinen pientä toritarjontaa ja hautausmaa.

Veronasta mulla henkilökohtaisesti ei oikeastaan ollut mitään isompia odotuksia, mutta jotenkin siellä vaan oli pakko päästä käymään kun kuitenkin aika lähellä oli. Matka bussilla kesti ensin Malcesinesta Garda-kylään n. 40min ja sieltä bussin vaihtamisen jäkeen vielä Veronaan n. reilu 1,5h. Olihan se sellainen ihan kiva kaupunki, ja toki tajuan ettei muutamassa tunnissa ehkä pääsekään ihan niin sisälle siihen juttuun, mutta tulipa nyt nähtyä. Julian parveke... niin, olin kyllä siitä kuullut ettei sitten ole mikään kovin kummoinen, eikä se ollutkaan. Ei tullut oikeastaan mitään pettymyksiä, aika överi turistimeininkiähän se oli. Muut turistit jäi muuten ehkä ärsyttämään eniten sen takia, ettei voinut keskittyä kunnolla kuvaamiseen, siellä olis voinut saada oikeasti kivoja kuvia :D kovin myöhään emme jaksaneet Veronassa tallustella, ja toisaalta se oli ainakin pääpiirteittän aika pian nähtykin, joten takaisin Malcesineen lähdimme joskus iltapäivällä viiden paikkeilla.

Alkuun kävelimme Via Giuseppi Mazzini -kävelykatua....

....kävimme matkan varrella syömässä ja juomassa Ristorante Greppiassa....

....ja lopulta suuntasimme Via Cappelolta Julian parveketta katsomaan. Sinne oli myös ihan selkeät opasteet, joten paikan löysi naurettavan helposti.

Ja totta kai koko pieni sisäpiha oli rakkautta täynnä.

Julia? Ei oikeasti mitään tietoa mikä patsas tää oli sillä pienellä sisäpihalla.

Ruoan jälkeen suuntasimme katuja pitkin kohti rantaa...

..josta päädyimme Duomo di Veronan eteen.

Ja sitten Piazza Delle Erbelle.

Piazza Delle Erbellä oli hyvä pitää välipalatauko.

Bussia odottaessa oli hyvää aikaa ottaa selfie!

Ilta meni taas kotikylässä chillaillessa, ja pitihän siinä Gardassa oikeasti myös käydä pulahtamassa, koska tiesimme että seuraava päivä menee kokonaisuudessaan Venetsian retkeen. Eli kyllä, siinä järvessä on myös uitu! Vesi ei ollut kovin lämmintä...

Uimaan!

Uimisen jälkeen syömään (=nettailemaan, hehe). Tatuointini sai muuten paljon kehuja tässä raflassa!

Kunnon lähiruokaa, suoraan Gardasta! Harmi ettei fisu oikein maistunut miltään, italialaisilla kun ei ilmeisesti ole juuri tapana ruokaansa suuresti maustella. Ainakaan oman kokemukseni perusteella.